etransport.pl: Premium Route Truck Racing. Edycja specjalna: Smak wyścigów

29.04.11

Po zwycięstwie w drużynowych mistrzostwach Truck Racing 2010, Renault Trucks chciało podzielić się swoim sukcesem z klientami i w związku z tym, utworzyło specjalną edycję Premium Route Truck Racing.







więcej...

etransport.pl: KH-KIPPER umacnia pozycję w sektorze komunalnym

08.07.12

Firma KH-KIPPER została założona w 1997 roku z myślą o dostarczaniu użytkownikom zabudów różnego typu, tj. wywrotek i skrzyń stałych własnej produkcji, montażu hakowców, bramowców, żurawi, hydrauliki siłowej i czołownic.

etransport.pl: Mandaty jak podatki - zapłaci każdy

29.06.12

W połowie sierpnia przy polskich drogach zacznie się montaż 300 nowych urządzeń robiących zdjęcia kierowcom.

etransport.pl: Opony Goodyear do największego ciągnika świata

22.04.13

Ciągnik o sile uciągu ponad 500 ton będzie prezentowany na targach w Monachium wraz z oponami Goodyear GP-2B.

Bez korków pod Tatry

22.01.12

Bez korków pod TatryMałopolska uruchamia - unikatowy w skali kraju - inteligentny system sterowania ruchem na Podhalu. Będzie on informował kierowców o tym, jak najszybciej dojechać pod Tatry z ominięciem korków, gdzie mogą pojawić się utrudnienia i jakie są warunki atmosferyczne. Samorządowcy przetestowali system dzisiaj, w piątek 20 stycznia, podczas trwającego posiedzenia członków Komisji ds. Infrastruktury, Polityki Regionalnej oraz Środowiska Związku Województw RP oraz przedstawicieli Zarządów Dróg Wojewódzkich. Nowoczesny system pierwszy i najważniejszy test przejdzie w ten weekend, ponieważÂ  Zakopane spodziewa się najazdu turystów w związku z rozpoczynającym się Pucharem Świata w skokach narciarskich.

Prace archeologiczne na małopolskim odcinku S7

29.12.14

GDDKiA Oddział w Krakowie jest w trakcie przygotowań inwestycji ważnej dla Krakowa, Małopolski i ruchu międzynarodowego z południa Europy do Bałtyku, tj. drogi ekspresowej S7 od Krakowa do granic województwa świętokrzyskiego, na odcinkach Moczydło (gr. z woj. świętokrzyskim) – Szczepanowice –Widoma –Zastów – Kraków (do węzła „Igołomska”).

Właśnie trwają procedura uzyskiwania decyzji środowiskowej dla tej inwestycji oraz prace dokumentacyjne. Wiadomo już, że nowa droga przebiegać będzie przez obszary bogate pod względem archeologicznym, tak więc  zarówno prace przygotowawcze, jak też same badania terenowe będą długotrwałe. By nie opóźniały budowy drogi ekspresowej, należy je rozpocząć z wyprzedzeniem, przed uzyskaniem decyzji ZRiD (zgody na realizację inwestycji drogowej). W związku z tym planowany jest szereg spotkań z mieszkańcami poszczególnych gmin, właścicielami działek, na których znajdują się stanowiska archeologiczne, by zapoznać ich z sytuacją i przedstawić propozycje porozumień.

Archeolodzy, na podstawie wcześniejszego rozpoznania ustalili, że w kolizji z planowaną inwestycją jest w sumie 56 stanowisk archeologicznych. Spodziewają się znaleźć ślady osadnictwa od młodszej epoki kamienia łupanego (od 7 do 3 tysiąclecia p.n.e.) po okres nowożytny. Cała wyżyna lessowa (okolice Miechowa i Krakowa) była przez wieki gęsto zaludniona, ponieważ stanowiła miejsce dogodne do osadnictwa i uprawy roli na żyznych glebach. Badane będą dawne osady, spodziewane są także miejsca starożytnych pochówków.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie chciałaby rozpocząć badania archeologiczne już w połowie 2015 roku. Przewiduje się, że potrwają one ponad 2 lata. Po ich zakończeniu zostaną opracowane wyniki badań, a teren przywrócony do stanu pierwotnego.

Źródło: GDDKiA O/Kraków